
okunma
Herkese Selamlar,
24 Entertainment adlı şirketin ilk oyunu olan Battle Royale türüne yenilikçi bir yaklaşım getiren NARAKA: BLADEPOINT adında yakın dövüş odaklı ve uçmalı kaçmalı yeni bir Battle Royale oyun kendisi. Battle Royale diyince akıllara genelde FPS/TPS bakış açısıyla oynanan ve geneli Range silahlar ile oynadığımız oyunlar oluyor. Ancak standartları bu oyunla bozuyoruz, çünkü oyunun temel mekanikleri dediğim gibi Melee (Yakın dövüş) odaklı silahlar diyebilirim. Combo ve oynanış mekanikleri ile oyun bizi fazlasıyla kendine bağladı. Oyunu oynadığım beta süresi boyunca yaşadığım tecrübeleri sizlere aktarmak ve oyunu ufaktan bir incelemek istedim. Hatta hazırlamış olduğum 2 adet rehber videosunuda ekleyeceğim, seri videolarıda sitemizde ve kanalımızda bulabilirsiniz.
Yazımıza geçmeden önce şunu söylemeden edemeyeceğim. Şuana kadar bir çok Battle Royale oyun oynadım ancak Battle Royale oyunlara fazlasıyla önyargılıyım ve açıkcası sevmiyorum. Gerçekten oynamaya değer bulduğum çok az Battle Royale oyun var. Bu o nadir oyunlardan biri oluyor. Zamanında Gunz gibi oyunları bilenlerin olacağı üzere tamamen Playerlık üzerine kurulmuş bu oyun bileğinize bakıyor. En ufak hatanız sizin sonunuz olurken yaptığınız her güzel hareket kazanmanızı sağlıyor. Yakın silah ile uzak silahları çok güzel bir şekilde harmanlamış. Haliyle bu oyuna verilen uğraş ve emeği takdir etmemek elde değil. Hazırsanız bizi neler bekliyoruz şöyle yazı ve resimlerle başlaylaım hızlıca;
Kısa Not : İncelemeye başlamadan önce son bir hatırlatma, Oyuna seriler yapmaya başladım ve Youtube kanalımda şuanda eklenmeye başlandı. Yakında oyuna tam hakim olduğumda Rehberlerde yapmaya başlayacağım. Ayrıca akşamları Twitch yayınlarımızda düzenli olarak Lost Ark ve Naraka oynuyoruz. Discord kanalımızda da oyuna daha hakim arkadaşlar var. Katılmak isteyenler için şöyle linkleri paylaşmak istedim başlamadan.
Twitch ; https://www.twitch.tv/RecLastTV
Youtube ; https://www.youtube.com/c/RecLastTVOfficial
Discord ; https://discord.gg/nWGY7EZ

Naraka: Bladepoint Genel Bakış
Oyun bir çok yönden Battle Royale özellikleri taşıyor, tabikide loot odaklı oynuyoruz ve itemlerimizi bulup savaşlara girişiyoruz. Ancak oyunun temel noktasıda bu savaşlarda başlıyor zaten. İlk başta da belirttiğim gibi oyun tamamen Melee (Yakın dövüş) ile Range (Uzak Dövüş) 'ü güzel bir şekilde harmanlamasında bitiyor. Ağırlıklı olarak yakın dövüş odaklı silahlarla ve comboları ile oynuyoruz. Oyunda her yakın silahın bir combosu ve oynama şekli var. Haliyle oyuncunun yeteneklerine kalmış bir sistem ile oynuyoruz oyunu. Tamamen playerlık isteyen oyuncuları gerçekten zorlu savaşlar vereceği bir oyun diyebilirim. Battle Royale türünde bu tarz Yakın dövüş mekanikleri olan bir oyun harika olur dediğim noktada bu oyunu gördüm ve oyun tam olarak bunu başarıyor diyebilirim.
Naraka: Bladepoint Temel Özellikleri
Combo Sistemi ; Oyundaki tüm yakın dövüş silahlarının bir combo sistemi ve oynayış tarzı bulunmakta. Haliyle çok fazla stil ve oynayış tarzı bulunuyor. Tamamen size ve oynayışınıza bırakılmış diyebilirim.
Herşeyle Etkileşime Gir ; Oyunda neredeyse herşeyle etkileşime girebiliyoruz. Ağaçlara, Dağlara, Hemen her eve tırmanabilir, bazı bölgelerde özel kale savunma silahları bulabilir ve kullanabilirsiniz.
Oyun Modları ; Oyunda şuanda 3 adet mod bulunmakta. Bunlar Solo, Trio ve Deatchmatch olarak sıralayabiliriz. Mod isimleri bu şekilde değil ama temel olarak bunlar var.
Hero Sistemi ; Oyunda şuanda 6 adet hero bulunmakta. Her bir heronun farklı özellikleri ve değiştirilebilir build sınıfı bulunmakta. Buda ufakda olsa çeşitliliği sağlıyor diyebiliriz.
Talent Sistemi ; Oyunda bir çok oyunda görebileceğimiz bir Rün tarzı sistem bulunmakta. Seviyemizi arttırdıkca bu Talent sistemini geliştiriyoruz ve çeşitli ek özellikler kazanmaya çalışıyoruz. Bunları tamamen oyunda kazandığımız para ile yapıyoruz tabiki.
Souljade Sistemi ; Oyun içinde bulduğumuz silahların yanı sıra bulduğumuz bu tarz ek parçalar var. Aslında diğer oyunlarda nasıl eklentiler varsa burada da souljade ler var diyebiliriz. Bu souljade ler ek özellikler ve etkiler sağlıyor bize.
Rank Sistemi ; Oynadığımız her oyun rank olarak geçiyor. Rank ve normal oyunları ayırmamışlar. Haliyle her oyun rank oynuyormuşuz gibi düşünebiliriz. Bu sayede her maç kritik önemli diyebilirim. Bunun yanı sıra betada dahil turnuvalar yapılmaya başlanmıştı. Oyunun net bir şekilde E-Spor a elverişli olduğunu ve turnuvaları olacağını duyurmadan edemeyeceğim.
Tüm sistemleri ve Genel rehber olarak hazırladığım 1.30 saatlik rehber videosunuda şöyle altta paylaşmak isterim. Bu videoyu direk youtube dan izlerseniz alt kısımda sürelerinide bulabilrisiniz;
Naraka: Bladepoint Detaylı Rehber (Talent, Souljade,Combolar,Herşey)
Ana hikayeye gelecek olursak;
Eklenecek
Ücret / Açılış Tarihi / Dil
Oyunda 3 adet paket bulunmakta. Oyunu oynamak için minimum olarak 130 liralık paketi almak zorundasınız. Açılış tarihi 12 Ağustos net olarak belirlendi. Dil olarak Türkçe dil olacağınıda belirtmeden edemeyeceğim.
Bu arada diğer paketleri ekteki resimde görebilrisiniz. Açıkcası Battle Royale için Türkiye standartlarında pahalı bir oyun. Ancak bölgesel fiyatlandırma görüşmeleri devam ediyor hala. Fiyatta uyarlama yapılabilir diye düşünüyorum.
Paketler konusuna gelirsek açıkcası ilk paket yeterli diye düşünüyorum. Diğer paketler ek kostüm ve koleksiyon parçaları sağlıyor sadece. Bunlara çok meraklı değilseniz gayet yeterli buluyorum ilk paketi dediğim gibi. Tabi karar size kalmış ^^

Grafik
Grafikleri gerçekten muazzam diyebilirim. Türüne göre gayet başarılı hatta. Ancak ne yazıkki optimizsayon konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim. İlk betada da 2. betada da çok sıkıntılar çektik. Firma bu konuyu ana odak noktaları haline getirdi gibi gözüküyor. Oyun 12 Ağustos daki çıkış tarihine kadar optimizasyon sorununu çözeceğine dair sözünü verdi, umarım çözerler. Grafikleri başarılı olmasıyla birlikte optimizasyonuda başarılı olursa harika olacaktır ^^
Oynanış
Oyunu Gunz Online a benzettiğimi söylemiştim. Bunun en büyük sebebi yakın ve uzak menzilli silahların çok güzel bir şekilde harmanlayan bir oyun olan olması kaynaklıydı. Naraka da bunu çok güzel bir şekilde başaran bir oyun olmuş. Oyunda her ne kadar uzak menzilli silahlar olsa da ana odağı yakın dövüş silahları diyebilirim. Uzak silahları tabiki kullanabilirsiniz ancak Graple dediğimiz tutunma araçları ve blocklama dediğimiz özellikler sayesinde uzak silahlar çokda işlevsel olmayabilir. Bu yüzden sizi ana silah olarak Yakın hasar silahlarına itiyor. Yakın hasar silahlarınında her birinin comboları ve farklı mekaniklerinin olması, ayrıca menzilli silahlarıda kullanabiliyor olmanızla birlikte size bir çok oynanış tarzı ve dinamiği sunuyor. Oyunun mekanik ve dinamikleri olducka başarılı diyebilirim bu yüzden.
Oyun ilk tanıtımında uçsuz bucaksız bir hareket kabiliyeti ve parkur mekanikleri olacağını iddia etmişlerdi ve bu mekaniklerin büyük çoğunluğunu yapabilşler gibi duruyor. Bir çok yere çıkabiliyor, graple dediğimiz kanca sayesinde oradan oraya atlayabiliyoruz. Oyunun açık dünyası ağaçlar ve bolca dağlık alanlar var. Bu dağlara ve ağaçlara istediğiniz gibi tırmanıp tutunabiliyorsunuz. Hatta bir çok ev ve yüksek binayada tırmanabiliyoruz. Bazı bölgelerde ve yüksek yerlerde özellikle kale üstlerinde kale koruma araçları işlevsel şekilde duruyor. Bunları kullanabiliyoruzda. Farklı mekanik ve dinamiklerde oyunda bulunmakta yani.
Bunun yanı sıra Graple dediğimiz bu kancanın tek işlevi ağaçlara ve evlere tırmanmak değil. Bu araç sayesinde yukarıda da bahsetmiş olduğum tüm herşeye fırlatabiliyorsunuz. Örneğin düşmanınızı tutmak, kendinizi düşmana çekmek içinde kullanabilirsiniz. Bu sebeble uzak menzil silah kullananları oldukca zor duruma sokuyoruz zaten. Oyun bizi mele silaha itmesinin en büyük sebeblerinden biride bu. Ayrıca kaçarkende kullanabileceğimiz bir araç olduğunu unutmamak gerek, fight esnasından düzgün bir graple ile kaçmayı sağlayabilirsiniz ancak rakipde de kanca olduğunu ve bizi engelleyebileceğini bilmemizde fayda var. Zira bu oyunda ki graple sayesinde hem herşey kolay hemde çok zor hale geliyor. Oynadığınızda daha iyi anlayacaksınız bu durumu ^^
Graple Böyle birşey

Görev/Level Kasma/Tae (Oyunun Parası) Kasma
Oyunda level kasmanın en temel yolu görevler. Eğer görevleri yapmazsanız sadece oyun oynayarak level atlamanız oldukca zor oluyor. Haftalık ve günlük görevler bize burada yardım ediyor. Oldukca iyi exp veriyorlar.
Oyunda Tae dediğimiz birde para birimimiz var. Rehber videosunda zaten bahsetmiştim. Bunu elde etmek içinde her bir hero ve silahın levelini kasmanız gerekiyor. Aynı şekilde görevler yapmanız gerekiyor. Bu Tae yi herşey için kullanabiliyoruz. Örneğin Talent leri açmak ve geliştirmek için, Heroların skill build lerini ayarlamak için dahi Tae kullanıyoruz. Haliyle çok önemli diyebilirim bu Tae'yi kasmak.
Herolar
Yukarıda da belirttiğim gibi şuanda 6 hero ve 1 adetde geliştirlmekte olan hero bulunmakta. 12 Ağustos da bu hero da açılacak ve 7 karakter ile oyuna başlayacağız. Bi ufak değinecek olursak herolara;
Tarka Ji: Agresif ve Defansif sayılabilir, F skilinde alev kalkanı, Ultisinde alev buff alıyor.
Matari: Agresif ve Defansif sayılabilir, F skilinde ışınlanma, Ultisinde görünmezlik var.
ViperNing: Agresif ve Defansif sayılabilir, F skilinde ittiriyor, Ultisinde alan stun atabilir.
Temulch: Agresif ve Defansif sayılabilir, F skilinde kalkan, Ultisinde kum alanı atıyor.
Kurumi: Support diyebiliriz, F Skili hem heal atabiliyor hemde ışınlanabiliyor. Ultisi Heal alanı atıyor.
Tianhai: Agresif ve Defansif sayılabilir, F skilinde kalkan, Ultisinde deve dönüşebiliyor.
YotoHime: Bilgi yok
Ayrıca Detaylı bir şekilde yaptığım Hero Rehberi videomdan daha farklı detayları ve özellikleride görebilirsiniz.
Naraka: Bladepoint Detaylı Hero Rehberi (Tüm Hero ve Yetenekleri)
Melee (Yakın) Silahlar
Oyunda Longsword, Katana, Greatsword ve yeni gelen Spear olmak üzere 3 çeşit yakın dövüş silahı var.
Ben bu betada en çok Long Sword oynadım ve sevdim diyebilirim. Hız, Atk ve Block konusunda dengeli bir yapıya sahip. Charge yeteneğide oldukca başarılı geldi bana.
Katana hız konusunda oldukca başarılı ancak atk ve block bunla orantılı olarak düşük diyebilirim. Charge yeteneği Souljade ile oldukca güçlü bir hale gelebiliyor.
Greatsword ise hız konusunda oldukca yavaş olmakla birlikte hasar ve block konusunda çok başarılı. Charge yeteneği ise hareket halinde kullanılabilmesi çok büyük fayda sağlıyor ve çok iyi hasar veriyor. İlk betasında daha hızlıydı ve kullanılabilirdi ancak ne yazıkki bu betada nerf yedi ve daha bi yavaş hale geldi diyebilirim. Olması gerektiği gibi oldu bence tabi hızına nazaran atk ve block dan anlaşılıyor zaten ^^
Spear ise hız,atk ve block konusunda fazlasıyla başarılı diyebilirim. Açıkcası şuanda dengeli değildi betada. Bu betada çok güçlüydü ve fazlasıyla kullanıldı zaten. Ancak nerflendi yine ve normal halini aldı diyebilirim.

Range (Uzak) Silahlar
Oyunda Repeating Crossbow, Musket, Cannon, Pistol, Bow, Swarm ve Flamebringer olmak üzere yedi farklı uzak menzilli silah bulunmakta.
Ben bu betada en çok Bow oynadım ve sevdim diyebilirim. Hız, Atk konusunda dengeli bir yapıya sahip. Charge yeteneğide oldukca başarılı geldi bana.
Cannon Team fight larının olmazsa olmazı oldu. Alan hasarı sayesinde oldukca başarılı diyebilirim. Hız ve atk konusunda da fena değil gibi. Haliyle takım oyunlarında çok kullanılıyor.
Musket ve Crossbow en çok kullanılan diğer silahlar diyebilirim. Hasar konusunda musket başarılıyken hız konusunda crossbow oldukca başarılı. Crossbow u taramalı bir silah gibi düşünebilirsiniz hatta.
Onun haricindeki silahları pek oynayan görmedim nadiren kullanılıyor açıkcası. Swarm ve Flamebringer zaten çok nadir silahlar ve zor düşüyorlar. Ben açıkcası pek kullanmayı sevmediğim için bow dışında birşey kullanmayı tercih etmedim ama sonuçta tercih meselesi siz kullanabilirsiniz.
Detaylı rehber videomuzda tüm silahların combolarına ve özelliklerine değindik. Hatta Souljade etkilerine kadar değindik. Üst kısımda ki videodaya gelerek tüm detaylara bakabilirsiniz ^^

Açık Dünya / Atmosfer
Apex Legends gibi 3 kişilik trio olarak toplamda 20 ekip oynanabiliyor yada solo olarak 60 kişiye karşı girebiliyorsunuz oyuna. Her bir oyun sonuç olarak 60 kişilik oyuncu ile oynanıyor. Açık dünyanın yeteri kadar büyük ve dolu olduğunu düşünüyorum. İçeriğinde bir çok görev, parkur alanı, çeşitli dinamiği olan bölgeler, kale silahları mevcut. Bir çok battle royale oyununa nazaran daha fazla ağaç, gizlenme bölgeleri ve alan bulunuyor. Oyunda heryere tırmanma ve parkur özellikleri olduğu için oldukca dolu olması gerekliydi zaten. Ayrıca ağaçların üstünde durma mekaniği bir tür pusu özelliği olduğu için bu tarz her ağaç ile etkileşime girmek ve fazlaca ağaç koymak önemli bir noktaydı. Oldukca başarılı buluyorum bu yüzden açık dünyasını.
Sonuç Olarak
NARAKA: BLADEPOINT Battle Royale türüne yenilikçi bir yaklaşım getirmiş ve yakın silahlar ile mükemmel bir deneyim sunmuş oldu. Açıkcası ilk çıktığında çok bir beklentiyle girmemiştim oyuna çünkü vaadedilen şeyler oldukca uçuk geliyordu, ancak neredeyse tamamını başarılı bir şekilde yapmayı başarmışlar. Bu tarz hem yakın hemde menzilli silahları entegre edebilen mekaniklerinide güzel tutturabilen çok az oyun var. Olanlarda genelde kötü oyunlar oluyordu. Ancak başarılı olarak adını yazdıran nadir oyunlardan biri oldu Naraka. Gerek grafik, gerekde dinamikleri ile bir çok oyuncuyu etkilemeyi başardı. Umuyorum oyun tam sürüm çıktığında da bu başarıyı sürdürebilir. Net bir şekilde oynamayı planladığım nadir oyunlardan biri oldu çünkü. Fiyat konusunda can yaksa da en azından bi fırsat vermenizde fayda var diye düşünüyorum. Standart Battleroyale oyunlardan sıkıldıysanız ve yakın hasar, combo ve playerlık isteyen oyunları seviyorsanız bu oyun tam size göre diyebilirim.
Oyun Boyutu ve Sistem Gereksinimleri:
Boyut: 22 GB
Lost Ark Sistem Gereksinimleri ;
Minimum Requirements:
- OS: Windows 7 SP1 64-bit
- Processor: Intel i5 4th generation or AMD FX 6300 or equivalent
- Memory: 8 GB RAM
- Graphics: NVidia GeForce GTX 960, AMD Radeon R9 370 or equivalent
- DirectX: Version 11
- Network: Broadband Internet connection
- Storage: 50 GB available space
Recommended Requirements:
- OS: Windows 10 64-bit
- Processor: Intel i7 7th generation or equivalent
- Memory: 16 GB RAM
- Graphics: NVidia GeForce GTX 1060 or equivalent
- DirectX: Version 11
- Network: Broadband Internet connection
- Storage: 50 GB available space
Artılar:
+Müthiş oyun grafikleri
+Oynayış çok zevkli
+ Hızlı oynanışı
+ Combo ve oynanış çeşitliliği
+ Dinamikleri oldukca başarılı
+ Parkur özellikleri oldukca başarılı
+ Türkçe Dil Bulunacak
Eksiler:
- Optimizasyon sıkıntısı (Betasında oldukca sıkıntılıydı)
- Bölgesel fiyatlandırma bi tık can sıktı
Hikaye: 70/100
Oynayış: 90/100
Grafikler: 90/100
Ses: 80/100
Genel Puan: 80/100
Son olarak Tekrar bakış videomuzla baş başa bırakıyorum sizleri ^^
Yorumlar
0 Yorum